تبلیغات
Nofollow MetaXHTML [php][/php] آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی - سایپا

آموزش نصب دزدگیر یادگیری نصب دزدگیر آموزش بستن دزدگیر

آموزش دزدگیر اتومبیل،آموزش نصب دزدگیر ماشین،آموزش دزدگیر خودرو

دوره آموزش نصب دزدگیر ماشین،یادگیری نصب دزدگیر ماشین،دوره نصب دزدگیر خودرو،

 
آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی
سیگنال سیستم تنها گزینه شما نیست اما بهترین انتخاب شماست
                                                        
درباره وبلاگ

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل
آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل
آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل
آموزش نصب شیشه بالابر برقی
آموزش شیشه دودی ماشین
آموزش نصب دزدگیر اماکن
آموزش نصب دزدگیر ماشین
تلفن تماس 09123266866 از 10 تا 21
مدیر وبلاگ : غلامرضا محمدی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Check Page Rank
Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net
تاریخچه سایپا
سایپا


شركت سایپا در سال 1346 در زمینی با مساحت 240 هزار متر مربع و زیربنای 20 هزار متر مربع (در حال حاضر فقط مساحت زمین كارخانه مركزی 415 هزار متر مربع می‌باشد) با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال به نام " شركت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران" تاسیس گردید. در تاریخ 15 اسفند 1345 ثبت و در اواخر سال 1347 به مرحله بهره‌برداری رسید.



این شركت تولید اولین محصولات خود را كه شامل "وانت آكا" و سواری "ژیان" بود با روش كاملاً دستی و بدون بهره‌گیری از تجهیزات و امكانات مدرن آغاز نمود. تولیدات شركت بعد از سال 1353 به واسطه استفاده از ابزارهای جدید و مكانیزه شدن برخی از بخش‌های تولیدی، سیر صعودی یافت و بر تنوع محصولات شركت نیز افزوده شد. به‌طوری‌كه علاوه بر تولید ژیان با مدل‌های مهاری،  پیكاب، از سال 1355 تولید رنو در مدل‌های 2 درب و 4 درب شروع و تا سال 1372 ادامه داشت.


در اوایل سال 1354 نام شركت با حذف كلمه سیتروئن از انتهای عبارت فرانسوی آن به "شركت سهامی ایرانی تولید اتومبیل" به نام اختصاری (سایپا SAIPA) كه ماخوذ از عبارت فرانسوی Societe Annonyme Iraniane De Production Automobile” “ می‌باشد، تغییر یافت.




شركت در 16 تیرماه 1358 تحت مالكیت دولت جمهوری اسلامی ایران در آمده و از 18 آذرماه 1360 تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت و در تاریخ 1/2/1365 بر اساس مصوبه هیات وزیران، كلیه سهام سرمایه آن به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی به نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل گردید.

در سال 1377 با توجه به سیاست‌های جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مبنی بر تمركز بیشتر در فعالیت‌های صنعت خودرو‌سازی كشور، استفاده بهینه از امكانات موجود در مجموعه شركت‌های تحت پوشش سازمان، ایجاد رقابت و ...  وزارت صنایع زمینه‌های ادغام مجموعه‌های خودرو‌سازی را در قالب دو گروه بزرگ خودرو‌ساز ایجاد كرد و بدین ترتیب گروه خودرو‌سازی سایپا و گروه خودرو‌سازی ایران خودرو شكل گرفتند. گروه خودرو‌سازی سایپا به منظور تولید انواع خودروها خصوصاً تولید خودروهای سنگین و تجاری در همان سال با خرید 80 درصد از سهام شركت سایپا دیزل (ایران كاوه) و 2/63 درصد از سهام زامیاد و در سال 1378 با خرید 51 درصد از سهام شركت پارس خودرو گام‌های عمده ای در این زمینه برداشت.

در دی ماه سال 1378 به پیروی از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر كاهش تصدی دولت و خصوصی سازی شركت‌های دولتی و به موجب تبصره 35 قانون بودجه كل كشور، بیش از 51% سهام این شركت واگذار شد و بدین ترتیب سایپا نیز در زمره شركت‌های خصوصی قرار گرفت. امروزه شركت سایپا با در اختیار داشتن بیش از 90 شركت خودرو‌ساز، قطعه ساز، تحقیقاتی، مالی و رفاهی به صورت تابعه و وابسته (مستقیم و غیر مستقیم)، به یك گروه خودرو‌سازی بزرگ با امكان تولید " انواع مختلف خودروهای سواری و تجاری " تبدیل شده  به طوری كه در عرصه جهانی به عنوان بیست و یكمین شركت خودرو‌ساز بین‌المللی مطرح شده است.

در مسیر رشد و توسعه ی گروه خودرو سازی سایپا اتفاقات بسیار زیادی رخ داده است كه ذیلا به شرح مختصر و اشاره به عناوین این رویدادهای مهم تا پایان سال 1387 اشاره می گردد.

 

سال 1344 :

*  تاسیس شركت به نام «شركت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران

سال 1347 :

*  بهره‌برداری و شروع فعالیت با تولید انواع مدل‌های ژیان (1359-1347)

سال 1352 :

 *  تولید " رنو 5" در مدل‌های 2 درب و 4 درب (1372-1352)

سال 1354 :

 *  تغییر نام شركت به "شركت سهامی ایرانی تولید اتومبیل" و تبدیل شده به شركت سهامی عام

سال 1362:

*  تولید وانت نیسان با حجم موتور 200سی سی ( 1362-1369)

سال 1369 :

*  تولید وانت نیسان دوكابین (1375-1369)

*  تولید وانت نیسان با حجم موتور 240 سی سی(1369-1378) در شركت‌ سایپا و اكنون در شركت زامیاد (ادامه دارد)

سال 1371 :

*  تولید "رنو 21" (1374-1371)

سال 1372 :

* تولید "پراید كاربراتوری" در انواع مدل‌های (13

سال 1377 :

* دریافت اولین گواهی‌نامه 9001 ISO در صنعت خودرو‌سازی كشور از موسسه QMI كانادا

* كسب گواهی‌نامه بهترین شركت تولیدی در میان شركت‌های تحت پوشش وزارت صنایع

* انجام مقدمات عملیات گسترده برای ساخت داخل نمودن قطعات محصولات تولیدی

سال 1378 :

 * موفقیت در تعمیق ساخت داخلی محصولات تا سطح 81% ارزش CKD پراید و 79% نیسان

* برنامه‌ریزی برای كسب گواهی نامه QS900 در شركت سایپا و شركت‌های گروه

* دریافت لوح سبز و اخذ تائیدیه انطباق مشخصات گازهای خروجی آلاینده با استاندارد ECE

* انعقاد قرارداد انتقال تكنولوژی و تولید سواری " زانتیا " بر مبنای تراز ارزی

* تبدیل شدن به یك گروه خودروساز بزرگ با امكان تولید انواع كامل خودرو (Full Range)

* تولید "پراید استیشن" (1380-1378)

*  تولید "پراید Face Lift" و "پراید انژكتوری" در انواع مدل‌های مختلف (ادامه دارد)

سال 1379 :

* دریافت لوح تقدیر از وزارت صنایع به عنوان نمونه صنعتی كشور

* تأمین كلیه قطعات نیسان توسط سازندگان داخلی و توقف خرید  CKDنیسان

* اتمام پروژه احداث خط تولید خودرو كاروان و تولید نمونه‌ای این محصول

سال 1380 :

*  تولید "زانتیا در مدل‌های لوكس و سوپر لوكس" و كاروان

* دریافت اولین گواه نامه كیفیتQS9000 در صنعت خودروسازی كشور از موسسه QMI

* دریافت اولین گواهی‌نامه كیفیت OHSAS18001 و ISO14001 (مدیریت ایمنی، بهداشت و زیست محیطی) از موسسه  DNVهلند

سال 1381 :

* دستیابی به رشد بی سابقه 64 درصدی در میزان تولید پراید

* تولید آزمایشی خودرو جدید پراید 141 و معرفی آن به بازار

* انجام مقدمات گسترده جهت دریافت گواهی‌نامه 2000: 9000  ISOو دریافت آن از موسسهDNV   بین المللی  در سال 1382

سال 1382 :

*  بهره‌برداری از پروژه هزار دستگاه و رسیدن به تولید روزانه 1000 دستگاه پراید

* دستیابی به رشد 53 درصدی در تولیدات نسبت به سال قبل

* توقف تولید پراید كاربراتوری و نصب سیستم بر خودرو پراید به منظور اخذ استاندارد EURO I

* تولید موتورهای جدید پراید از نوع " انژكتوری ساژم" در شركت مگا‌موتور به منظور اخذ استاندارد EURO II

* موفقیت در تمدید گواهی‌نامه‌های IS9001، ISO14001، OHSAS18001

* دریافت گواهی‌نامه 2000-ISO9000 از موسسه بین المللی DNVهلند در اوایل سال 82

* دریافت "گواهی‌نامه تعهد به تعالی " به عنوان ده شركت برتر در جایزه ملی بهر‌وری

* تقدیرنامه مالیات دهنده برتر كشور

* تولید پراید 141 دولوكس (ادامه دارد)

سال 1383 :

*  عنوان " صادركننده نمونه خودروسازی و قطعه‌سازی "

* لوح تقدیر كارفرمای نمونه در مقام حفظ حقوق كاركنان

* لوح تقدیر و تندیس تلاشگر ملی

* لوح " تقدیرنامه صنعت سبز" و تولید خودروهای پاك

* عنوان شركت صنعتی برتر بورس به جهت میزان ارزش سهام

* لوح تقدیرنامه برای تعالی (EFQM)

* تمدید گواهی‌نامه‌های 9001 ISO14000، OHSAS18000، ISO

* كسب امتیاز 9، 3 از 5 در ارزیابی سیستم مدیریت شركت نیسان (NPMS)

* لوح تقدیر به كارگیری اصول و مفاهیم بهبود مستمر (كایزن)

* شركت زامیاد نخستین تولید كننده مینی‌بوس و وانت دوگانه سوز در كشور

* تولید انبوه پراید انژكتوری ساژم (جایگزین پراید كاربراتوری) و اخذ استاندارد EURO II (ادامه دارد)

 

سال 1384 :

* راه اندازی اولین خط تولید كارخانه ای خودرو دوگانه سوز در كشور

*  دریافت جایزه ملی كیفیت (EFQM) از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

* كسب عنوان شركت برتر كشور در زمینه توسعه منابع انسانی

* را‌ه‌اندازی خط تولید خودروی كم مصرف و كم آلاینده ریو

* كسب امتیاز 5، 4 از 5 در ارزیابی سیستم مدیریت شركت نیسان (NPMS)

* لوح تقدیرنامه برای تعالی (EFQM) از موسسه بهره‌وری

 * افتتاح خطوط تولید خودرو ریو

* كسب رتبه اول كیفیت در بازار داخلی و تكرار این رتبه در سال‌های 1385، 1386،

* افتتاح اولین خط تولید كارخانه‌ای خودرو دوگانه‌سوز در كشور

* كسب مقام اول در زمینه بهترین عملكرد " سبز" از دومین نمایشگاه محیط زیست

* بهره‌برداری از خطوط جدید تولید (طرح و توسعه) پروژه‌های رینگ خرمشهر، مالیبل و سایپا‌شیشه

سال 1385 :

* افتتاح خط تولید انواع پراید در ونزوئلا

* افزایش فروش سایپا نسبت به سال گذشته به میزان 7/36 %

* كسب عنوان سودآورترین شركت بورسی تاریخ بورس ایران

سال 1386:

* تولید و عرضه محصول تندر 90 در 3 تیپ

* تولید و عرضه محصول جدید سایپا 132

* تولید و عرضه اتوبوس شهریIRIS 

 * افزایش 20 درصدی متوسط كیفیت  محصولات

* افتتاح كارخانه تولید انواع پراید در كشور سوریه تحت نام سیویكو

* ورود اولین تولیدات پراید 141 در آمریكای لاتین و كشور ونزوئلا

* افزایش سود خالص نسبت به سال گذشته به میزان 7/4%

سال 1387 :

*  رونمایی از خودروی كاملا ایرانی تیبا

* افتتاح خط تولید خودروی زانتیا 2

* افتتاح خط تولید نسل جدید كامیون میدلام

* رونمایی از وانت ال ایكس زامیاد

* تولید انبوه تراكتور دو دیفرانسیل

* رونمایی از دو نوع تراكتور جدید

* نصب برچسب مصرف سوخت بر روی تمام خودروهای سواری

* آغاز طرح نصب ترمز ABS و كمربند ایمنی قابل تنظیم در سایپا

* رونمایی 4 نوع خودروی مناسب معلولین كشور

* رونمایی از موتور ایانی ساخت سایپا

* رونمایی از محصولات جدید در سایپا دیزل

* افتتاح خط تولید ریو با گیربكس اتوماتیك

* راه اندازی خط تولید مینی بوس آذر و وانت شوكا دوكابین

* رونمایی از خودروی تندر 90 فیس لیفت

* ساخت سایت تولید خودروی سواری و تجاری سبك در كاشان

* بهره برداری از كارخانه شیشه نشكن سایپا در قزوین

* افتتاح بزرگترین نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش سایپا در شمال آفریقا

* افتتاح همزمان 30 نمایندگی مجاز سایپا در كشور

* افتتاح خط تولید مگان

* افتتاح خط تولید انبوه موتور تندر 90

* افتتاح پروژه موتور پایه دوگانه سوز انژكتوری سایپا

* افتتاح كارخانه فنرسازی زر گلپایگان

* افتتاح ورزشگاه شهدای پارس خودرو

* تجهیز مراكز فنی و حرفه ای كشور

* خرید شركت تراكتورسازی ایران

* افتتاح بانك در شركت سایپا

* راه اندازی فروش اینترنتی سایپا

* راه اندازی فروش اینترنتی سایپا دیزل

* راه اندازی فروش اینترنتی زامیاد

* راه اندازی پورتال گروه سایپا

* راه اندازی خدمات كارت سایپا جهت دوره های گارانتی و خدمات پس از فروش

سال 1389 :
* كسب عنوان صادر كننده نمونه خودروی كشور برای چهارمین بار
* كسب رتبه برتر خدمات پس از فروش خودروهای تجاری برای دهمین دوره متوالی
* كسب مقام نخست رضایتمندی مشتری در حوزه خدمات فروش برای پنجمین سال متوالی
* راه اندازی كارخانه سایپا كاشان با ظرفیت تولید سالانه 150000 خودرو
* آغاز تحویل خودروی تیبا با ارایه كارت نارنجی 6 ستاره
* عبور از مرز تولید 4 میلیون دستگاه خودروی سواری
* رونمایی از اولین كامیون شكل یافته داخلی شركت سایپا دیزل
* شروع عملیات ساخت كارخانه سایپا شمال با ظرفیت تولید 150000 دستگاه خودرو
* تولید خودروهای خانواده X100 سایپا بر اساس این پلت فرم در راستای ارتقای ایمنی محصولات تولیدی
* خرید سهام شركت توسعه صنایع خودرو به منظور انتظام مربوطه و اجرای سیاستهای توسعه پلت فرم مشترك L90
* عملیاتی شدن احداث كارخانه سایپا خمین با ظرفیت تولید 50000 دستگاه خودرو
* آغاز احداث كارخانه سایپا كرمان با ظرفیت تولید 35000 دستگاه خودرو
* خرید سهام بزرگترین شركت تولید ورق گالوانیزه خودرو خاورمیانه در استان چهار محال و بختیاری

سال 1390 :
* جشن صادرات 111/111 دستگاه خودرو با برند سایپا
* معرفی محصولات خانواده ایكس 100 مجهز به كیسه هوا
* انتخاب سایپا به عنوان صادر كننده نمونه كشور برای پنجمین بار متوالی
* راه اندازی مركز فروش و خدمات پس از فروش سایپا در كربلای معلی
* افتتاح خط تولید گروه خودروسازی سایپا در كشور سودان
* عبور از ركورد تولید در سایپا كاشان ( تولید 645 دستگاه در روز )
* كسب جایزه خلاقیت و نوآوری توسط مدیریت ارتباطات سایپا
* آغاز تولید خودرو سایپا 141 در كشور سوریه
* رونمایی از بسته بندی جدید قطعات گروه سایپا
* انتخاب سایپا به عنوان برند محبوب كشور
* انتخاب شركت پارس خودرو به عنوان تولید كننده برتر داخلی از لحاظ كیفیت محصولات برای پنجمین بار متوالی
* كسب گواهینامه استاندارد پاسخگویی اجتماعی SA8000 توسط سایپا به عنوان اولین شركت ایرانی
* ركورد تولید تیبا در سایپا كاشان
* كسب رتبه برتر در جشنواره ملی بهره وری توسط شركت سازه گستر سایپا

سال 1391 :
* اجرای پروژه ایكس 100
* داخلی سازی قطعات دنده ای گیربكس تیبا در مگاموتور
* ورود سایپا كاشان به فرا بورس
* كسب مقام اول خدمات فروش توسط سایپا
* كسب عنوان با كیفیت ترین تولید كننده خودروهای تجاری در سال 90 توسط سایپا دیزل
* كسب مقام نخست در حوزه فروش
* رشد 73 درصدی ارزش صادرات سایپا در نیمه اول سال 91
* دریافت لوح تقدیر در جشنواره ملی بهره وری توسط امداد خودرو
* دریافت لوح و تندیس هفتمین همایش روابط عمومی الكترونیك توسط ارتباطات سایپا
* تولید آزمایشی موتور MB مطابق با استاندارد یورو 4
* معرفی سه محصول جدید تیبا 2 ، سایپا 151 و ایكس 100 اتوماتیك

سه محصول جدید سایپا

تیبا2

خودرو تیبا


تیبا 2 نمادی از هارمونی در طراحی و نیاز امروز جامعه می باشد تا ما همواره در مسیر پیشرفت گام برداریم . این خودرو تناسبی موزون و متعادل در زوایای طراحی دارد . تیبا 2 محصول سال 1392 سایپا است كه فضای متفاوتی را در نسل خودروهای 5 درب رو به روی ما قرار داده ، بطوریكه می توان با آن لذت بیشتری را در رانندگی احساس كرد .

 

وانت سایپا 151


سایپا 151

سایپا 151 فرزند پلت فرم X100 سایپا است. از نظر ایمنی وانت كارا در بخش های سرنشین ، بدنه و اتاق بار بالاترین امتیازها را در تست تصادف مركز بین المللی (Idiada ) اسپانیا را اخذ كرده است .این وانت كوچك علاوه بر طراحی زیبای داخل كابین ، مجهز به ایربگ ، سیستم ترمز ABS ، فضای مناسب برای سرنشین و قابلیت كاربری های متنوع می باشد .
مصرف پاین سوخت توان بالای گیربكس و تولید داخل قطعات از ویژگیهای قوای محركه وانت سایپا 151 كار است .

سواری ایكس 100 اتوماتیك




نام AMT و سیستمی كه در ابداع جدید سایپا مشاهده می شود یك طراحی كاملا ایرانی است . در خودروهای مجهز به این سیستم تغییراتی نسبت به نسخه دنده ای صورت می گیرد كه بسیار محدود است اما عملكرد كلی خودرو را تحت الشعاع قرار می دهد .
سیستم AMT تركیبی از كنترل كننده های مكانیكی و الكترونیكی است كه در كنار گیربكس 5 دنده افزایش سرعت دستی نیز به ایفای نقش می پردازد .
داخلی سازی 90 درصدی و هزینه بسیار پایین آن نسبت به گیربكس اتوماتیك و همچنین سهولت بیشتر در رانندگی و كاهش مصرف سوخت ، از ویژگی های سیستم AMT می باشد .


منبع : پورتال شرکت سایپا