Nofollow MetaXHTML [php][/php] آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی - سامانه پایش فشار باد تایر

آموزش نصب دزدگیر یادگیری نصب دزدگیر آموزش بستن دزدگیر

آموزش دزدگیر اتومبیل،آموزش نصب دزدگیر ماشین،آموزش دزدگیر خودرو

دوره آموزش نصب دزدگیر ماشین،یادگیری نصب دزدگیر ماشین،دوره نصب دزدگیر خودرو،

 
آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی
سیگنال سیستم تنها گزینه شما نیست اما بهترین انتخاب شماست
                                                        
درباره وبلاگ

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل
آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل
آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل
آموزش نصب شیشه بالابر برقی
آموزش شیشه دودی ماشین
آموزش نصب دزدگیر اماکن
آموزش نصب دزدگیر ماشین
تلفن تماس 09123266866 از 10 تا 21
مدیر وبلاگ : غلامرضا محمدی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Check Page Rank
Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net
سامانه پایش فشار باد تایر
سامانه کنترل فشار باد تایر

• اولین خودروی مسابقه كه به سیستم پایش فشار باد تایر مجهز شد خودروی پورشه 959 بود كه در سال 1986 مجهز به این سیستم شد .
• وظیفه اصلی این سیستم اندازه گیری لحظه به لحظه فشار باد هر كدام از تایرها بطور مجزا و اخطار كم بادی تایر به راننده می باشد .
لط
فا به ادامه مطلب توجه نمائید.



 TPMS) Tire Pressure Monitoring System)



• پایش فشار باد تایر (Tire Pressure Monitoring ) (TPM) 


• سیستم مونیتورینگ فشار تایر (tpms) سیستمی است كه فشار باد تایرهای پنوماتیكی را اشكار می سازد این سیستم معمولا از نوع سیستم های مونیتورینگ فشار باد تایر كنترل از راه دور می باشد


• سیستم های tpm اغلب از تكنولوژی فركانس رادیویی بهره می برند بطوریكه واحد كنترل الكترونیكی خودرو ecu كه پردازش ضروری را انجام می دهد سیگنال های ارسالی از سنسورها را كه مشخص كننده فشار باد تایرهاست ترجمه كرده و هشدارهای لازم را به راننده می دهد

• در ایالات متحده امریكا اداره ملی ترافیك بزرگراهها تخمین زده است كه سالیانه 533 حادثه ناگوار به مرگ در تصادفات جاده ای به علت عیب تایرها رخ می دهد كه اضافه كردن tpm به همه خودروها می تواند 120 مورد از این 533 قربانی و بیشتر از 8400 مجروح را در سال كاهش دهد

• یك نهاد فرانسوی به نام ایمنی جاده براورد كرده است كه 9 درصد از همه تصادفات جاده ای كه به مرگ منجر می شود در اثر كم بادی تایر است همچنین المانی ها نیز تخمین زده اند كه 41 درصد از تصدفات منجر به جراحات فیزیكی به كم بادی تایرها بستگی دارد. 



• نشت طبیعی باد تایرها –همانند یك تایر جدید –درطول یك سال ممكن است بالغ بر 200 تا600 میلی بار(Milli-Bars )باشد . اگر ما فرض كنیم گه بیشتر از 40% صاحبان خودرو اروپا و امریكای شمالی باد تایرها یشان را كمتر از یك بار در سال كنترل می كنند قابل فهم است كه 40 درصد یا بیشتر خودروهایی كه در حال حاضر در ان مناطق مصرف میشود در حالت كم بادی تایرها رانده می شود .

• اگر ما در نظر بگیریم كه میانگین 400 میلی بار كاهش فشار باد موجب افزایش مصرف سوخت 2 درصدی و كاهش عمر تایر 25 درصدی می گردد میتوانیم محاسبه كنیم كه كم بادی تایر مسبب بیشتر از 20 میلیون مصرف سوخت غیر ضروری و2 میلیون تن دی اكسید كربن co2 ورودی به اتمسفر و 200 میلیون ضایعات تایر در دنیا است به همین دلیل ایالات متحده قانون استفاده از tpm را صادر و سایر كشورها نیز به زودی از ان پیروی خواهند كرد .



• انواع سیستم هشدار دهنده فشار باد تایر :

• غیر مستقیم (INDIRECT) : سیستم غیر مستقیم پایش فشار باد تایر از طریق كنترل سرعت تك تك چرخها و سایر سیگنال های موجود در خودرو هشدارهای لازم را به راننده میدهد بیشتر سیستم های غیر مستقیم از این حقیقت بهره می برند كه تایر كم باد , قطر كوچكتری نسبت به تایر پر باد مناسب دارد و باید دور بیشتری بزند تا مسافت معینی را طی كند و سیستم كم بادی اش را تشخیص بدهد چنین سیستمی قادر است كم بادی سه تایر را به طور همزمان اشكار كند اما نه در چهار چرخ خودرو

• . زیرا اصول عملكرد این سیستم بر مقایسه تفاوت سرعت چرخها بنا نهاده شده است و اگر هر چهار چرخ تایر مقدار باد یكسانی را از دست بدهند تغییرات نسبی صفر خواهد بود . پیشرفت هایی كه اخیرا در زمینه پایش غیر مستقیم فشار باد تایر انجام شده منجر به تولید سیستم های گردیده است كه می توانند كم بادی هر چهار تایر را به طور همزمان اشكار كنند این كار به وسیله انالیز كردن ارتعاشات تك تك چرخها یا انالیز كردن عوامل انتقال بار در طول شتاب گیری یا دور زدن صورت می گیرد که این سیستم قادر است حتی زاپاس را هم از لحاظ کم بادی چک کند

• indirect



• در این سیستم از ترمز ABS مجهز به سنسور سرعت چرخ استفاده می شود از انجایی كه مقدار كمی تخلیه باد باعث كوچكتر شدن قطر تایر می گردد واحد كنترل ترمز ABS می تواند بررسی كند كه ایا همه چرخها تقریبا دور برابری زده اند یا خیر اگر یك چرخ تعداد دور بیشتری را نسبت به بقیه چرخها زده باشد باید احتمالا كم باد بوده و باعث روشن شدن چراغ هشدار دهنده گردد اگر چه راننده نباید منتظر بماند تا چراغ یا صدای هشدار دهنده او را از كم بادی تایرها خودرو اگاه كند بلكه باید با بازدید به موقع تایرها از به وجود امدن این حالت جلوگیری نماید .

 تایرها ممكن است تدریجا در همه چرخها بطور همزمان كم باد شوند این حالتی است كه سیستم فرستنده فشار ABS نمی تواند كم بادی تایرها را برای راننده اشكار كند به همین دلیل این نوع نشان دهنده فشار تایر در اخرین قوانین ایالات متحده رد صلاحیت شده است و از سپتامبر 2007 همه خودروها سبك باید سیستم هشدار دهنده مستقیم داشته باشند.




2-مستقیم (direct) : سیستم مستقیم پایش فشار باد تایر درهر لحظه اطلاعات فشار باد تایرها را از طریق گیج یا چراغ هشدار دهنده ساده ای به راننده خودرو منتقل می كند در این سیستم ازسنسورهای فشار و دما در داخل هر كدام از تایرها استفاده می شود كه اطلاعات این سنسورها از محل چرخها توسط امواج rf radio frequency به دستگاه نشان دهنده در محل استقرار راننده می رسد این سیستم تا سال 2006 شامل سنسورهای چرخ تغذیه شود با باتری بود محققان تلاش كردند كه بتوانند تا سال 2007 سیستم های بدون نیاز به باتری را برای خودروها فراهم كنند زیرا این امر نیاز به تعداد زیادی باتری لیتیومی را كاهش می دهد

 direct




• مزایای سیستم پایش مستقیم فشار باد تایر : 

• اندازه گیری دقیق و نمایش فشار باد تایر برای راننده و كشف كم بادی در مقادیر كمتر از 25 درصد فشار باد تایر سرد پیشنهادی

• اندازه گیری ونمایش دمای باد تایر

• مشخص كردن چرخی كه كم بادی در فشار باد تایرش وجود دارد

• حساسیت به نشت سریع و كند برای هشدارهای به موقع

• هشدار پنچر شدن تایر

• هشدار برای فرا رسیدن زمان بازرسی تایر

• امكان نمایش فشار باد تایر زمانی كه خودرو ساكن است



• منبع : تكنولو‍ژی شاسی خودرو (مهندس حسین رمضانی)

گرداوری : موسی الرضا سعدی

  استاد : مهندس مجید سالاری


منبع : http://www.khodroha.com/tpms.htm






درصورت استفاده از مطلب فوق لینک وبلاگ سیگنال سیستم
سیگنال سیستم
را هم در انتهای خبر درج کنید. باتشکر.

*******

آموزشگاه سیگنال سیستم

برگزار کننده دوره های

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل

آموزش نصب دزدگیر اماکن

آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل

آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل

آموزش نصب و تعمیر بالابر برقی شیشه اتومبیل

آموزش تبدیل بالابر برقی به دستی


 







نوع مطلب : دانستنیهای خودرو، 
برچسب ها : دزدگیر، دزدگیر اتومبیل، دزدگیر ماشین، دزدگیر خودرو، آموزش نصب، نصب دزدگیر، سیستم صوتی، آموزش نصب دزدگیر، یادگیری نصب دزدگیر، آموزش دزدگیر ماشین،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic