Nofollow MetaXHTML [php][/php] آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی - سیستم جرقه مگنتی

آموزش نصب دزدگیر یادگیری نصب دزدگیر آموزش بستن دزدگیر

آموزش دزدگیر اتومبیل،آموزش نصب دزدگیر ماشین،آموزش دزدگیر خودرو

دوره آموزش نصب دزدگیر ماشین،یادگیری نصب دزدگیر ماشین،دوره نصب دزدگیر خودرو،

 
آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی
سیگنال سیستم تنها گزینه شما نیست اما بهترین انتخاب شماست
                                                        
درباره وبلاگ

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل
آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل
آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل
آموزش نصب شیشه بالابر برقی
آموزش شیشه دودی ماشین
آموزش نصب دزدگیر اماکن
آموزش نصب دزدگیر ماشین
تلفن تماس 09123266866 از 10 تا 21
مدیر وبلاگ : غلامرضا محمدی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Check Page Rank
Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net
سه شنبه 18 مرداد 1390 :: نویسنده : غلامرضا محمدی
سیستم جرقه مگنتی
 Magneto Ignition System
1
    یكی از سوالات اساسی برای تعیین سیستم جرقه مناسب در خودرو
اینست كه آیا آن خودرو از باتری استفاده میكند یا خیر.
دراكثر خودروهای امروزی باتری وجود دارد اما...
لطفا به ادامه مطلب
توجه نمائید.
یكی از سوالات اساسی برای تعیین سیستم جرقه مناسب در خودرو این است كه آیا آن خودرو از باتری استفاده میكند یا خیر . در اكثر خودروهای امروزی باتری وجود دارد اما استثناهایی نیز وجود دارد، مثلا اتومبیلهای مسابقهای برای كاهش وزن خورو باتری را پس از استارت زدن از روی اتومبیل خارج میكنند ( یا از دستگاههای استارتر مخصوص برای بكار انداختن موتور استفاده میكنند ) یا موتور سیكلت ها كه انواع اولیه آن فاقد باتری بودند .

تنها سیستمی كه میتواند بدون باتری هم جرقه لازم را تولید كند ،سیستم جرقه مگنتی میباشد.  اتومبیلهای اولیه از این سیستم استفاده میكردند. امروزه موتورهای هواپیماها ، اتومبیلهای مسابقه ای و انواع زیادی از موتورهای كوچك و بسیاری از موتورسیكلت ها ( قدیمی .... توجهداشته باشید وقتی میگوییم منظور موتور سیكلتهایی است كه دارای باتری نمیباشند )  از سیستم جرقه مگنتی استفاده میكنند. در اتومبیلهای اولیه موتور توسط یك هندل به حركت درمیآمد و جریان الكتریكی فقط برای ایجاد جرقه و محترق كردن سوخت استفاده میشد. این هندل در موتور سیكلت ها به صورت پایی وجود دارد. و در موتور های كوچك زمینی بنزینی  با استفاده ازیك سیم عمل همل هندل انجام می شود  ( كشیدن سیم ) .

 مگنت های اولیه نوعی ژنراتور الكتریكی بودند كه برق مورد نیاز سیستم هایی كه باتری ندارند را تامین میكند. مگنت روی موتور نصب شده و انرژی حركتی موتور را گرفته ( مثلا روی فلایویل موتورسیكلت ها) و انرا به انرژی الكتریكی تبدیل میكند .اجزای اصلی این سیستم بسیار ساده میباشد . یك فلایویل ، چند آهنربای دائم كه روی فلایویل نصب میشوند ( همان مگنت ) و یك (یا چند ) سیم پیچ ( بوبین یا كویل ) و در نهایت شمع و وایر شمع .موتورهای گازی نمونه بسیار خوبی از سیستم های اولیه مگنتی میباشند . اگر درپوش سمت فلایویل موتور را جدا كرده و فلایویل را جدا كنید . بوبین های مشاهده میشوند.

sis-jeraghe-maghnet1

اجزاء اصلی سیستم جرقه مگنتی ساده اتومبیل

    اساس كار :

 اگر سیمی خطوط میدان مغناطیسی را ( به طور متناوب ) قطع كند در آن سیم جریان الكتریسته بوجود میآید . از این قانون برای تولید جریان برق توسط تمامی مولد ها استفاده میشود حال میتواند میدان مغناطیسی متحرك بوده و سیم ثابت باشد ( مگنتی ، آلترناتورها )یا برعكس سیم پیچ متحرك باشد و میدان مغناطیسی ثابت ( دینام ). در سیستم مگنتی ، میدان توسط فلایویل كه دارای چند آهنربای دائم است بوجود میاید . فلایویل حول سیم پیچ ( بوبین ) كه ثابت هستند میگردد و اگر پلاتین بسته باشد (شكل A,B) در سیم پیچ اولیه در جریان الكتریسیته بوجود میاید.


sis-jeraghe-maghnet2

هنگامی كه بادامك به پلاتین متحرك نیرو وارد میكند و آنرا از پلاتین ثابت جدا میكند (شكلC,D) جریان به سمت خازن جاری میشود .( فقط طی چند صدم ثانیه این مسیر بوجود میآیدو خازن پر میگردد) خازن پس از پر شدن، تخلیه شده و جریان به سمت سیم پیچ اولیه حركت میكند و اصطلاحا مدار اولیه را شارژ میكند پس از تخلیه كامل برق خازن ، جریان در سیم پیچ اولیه قطع میشود در اثر قطع ناگهانی جریانی به سیم پیچ ثانویه القا شده و با توجه به نسبت دور سیم پیچ ثانویه به اولیه ولتاژ آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میكند .این ولتاژ آنقدر هست تا بتواند از فاصله دهانه شمع عبور كند و در این لحظه شمع جرقه میزند.

توجه : نحوه عملكرد دقیق خازن وپلاتین در سیستم جرقه پلاتینی كاملا بیان خواهد شد

sis-jeraghe-maghnet3


توجه : سیستم هایی كه دارای این نوع جرقه مگنتی بودند ( معمولا موتور سیكلت ها قدیمی) یك بوبین دیگر نیز برای تامین انرژی مورد نیاز آن دارند . این بوبین دوم معمولا برق لازم جهت روشنایی خودرو را تامین مینمود.



sis-jeraghe-maghnet4


sis-jeraghe-maghnet5

مزایا و معایب :


با توجه به این كه این نوع سیستم اولین طرح برای سیستم جرقه میباشد معایب بسیار دارد . مثلا كنترل كاملی بر تایمینگ جرقه نمیتوان داشت مقدار آوانس اولیه نسبت به انواع دیگر محدود است . مزیت این نوع سیستم ارزانی و كوچكی مجموعه میباشد . بعلاوه نیازی به باتری بعنوان یك نیروده اولیه نیست .

نكته : در بازار سیستمی وجود دارد كه به نام سیستم مگنتی برای اتومبیلها ( طرح شتاب) . این سیستم جزء سیستمهای جرقه مگنتی به شمار نمی آید .نام اصلی این سیستم magnetically controlled electronic ignition ( كنترل الكترونیكی جرقه بوسیله مگنت )  كه به اختصار آنرا مگنتی مینامند و جزء سیستم جرقه الكترونیكی میباشد

نكته : موتورسیكلتهای امروزی كمتر از سیستم های ساده مگنتی استفاده میكنند . این موتورها یا از نوع مگنتی- باتری میباشند (كه گروهی از معایب سیستم مگنتی ساده را رفع كرده ) و یا اینكه از سیستم باتری و كویل ( جرقه پلاتینی ساده ) و یا از نوعی سیستم جرقه الكترونیكی ( معمولا از نوع CDI  ) استفاده میشود.

 

منبع : http://www.about_auto.blogspot.com
 



درصورت استفاده از مطلب فوق لینک وبلاگ سیگنال سیستم
سیگنال سیستم
را هم در انتهای خبر درج کنید. باتشکر.

*******

آموزشگاه سیگنال سیستم

برگزار کننده دوره های

آموزش نصب دزدگیر اماکن

آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل

آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل

آموزش نصب و تعمیر بالابر برقی شیشه اتومبیل

آموزش تبدیل بالابر برقی به دستی





نوع مطلب : دانستنیهای برق خودرو، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات