Nofollow MetaXHTML [php][/php] آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی - انژکتور (بخش دوم)

آموزش نصب دزدگیر یادگیری نصب دزدگیر آموزش بستن دزدگیر

آموزش دزدگیر اتومبیل،آموزش نصب دزدگیر ماشین،آموزش دزدگیر خودرو

دوره آموزش نصب دزدگیر ماشین،یادگیری نصب دزدگیر ماشین،دوره نصب دزدگیر خودرو،

 
آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی
سیگنال سیستم تنها گزینه شما نیست اما بهترین انتخاب شماست
                                                        
درباره وبلاگ

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل
آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل
آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل
آموزش نصب شیشه بالابر برقی
آموزش شیشه دودی ماشین
آموزش نصب دزدگیر اماکن
آموزش نصب دزدگیر ماشین
تلفن تماس 09123266866 از 10 تا 21
مدیر وبلاگ : غلامرضا محمدی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Check Page Rank
Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net
یکشنبه 22 خرداد 1390 :: نویسنده : غلامرضا محمدی

انژکتور خودرو

انژكتور یك وسیله الكتریكی مغناطیسی است كه بمنظور تنظیم میزان پاشش سوخت ، متناسب با نیاز موتور وهمچنین فراهم كردن شرایط كاركرد مطلوب دریك سیستم تزریق سوخت طراحی شده است. لطفا به ادامه مطلب توجه نمائید.

انژكتور یك وسیله الكتریكی مغناطیسی است كه به منظور تنظیم میزان پاشش سوخت ،متناسب با نیاز موتور وهمچنین فراهم كردن شرایط كار كرد مطلوب در یك سیستم تزریق سوخت طراحی شده است انژكتور در ایران دو مدل است كه عبارتند از:

       مخروطی :مانند 405،پارس،زانتیا

      استوانه ای: مانند 206،پیكان،روآ ، پراید

 انژكتورسوخت را داخل مانیفولد هوای ورودی پشت سوپاپ اسپری كرده و به حالت اتمیزه در می آورد محل قرارگیری آن روی ریل سوخت است وبه وسیله یك پایه به آن بسته میشود و توسط 2 عدد اورینگ آبندی میشود یك سر انژگتور داخل ریل سوخت و سر دیگر آن داخل مانیفولد هوای ورودی قرار دارد   . 

•        ساختار داخلی انژکتور:

•        هر واحد انژکتور از قسمت های زیر ساخته شده است:

•        1- سوزن انژکتور

•        2- سیم پیچ سلونوئیدی

•        3- فنر پشت سوزن انژکتور

•        4- پوسته انژکتور

•        5- دو عدد اورینگ آبندی

•        6- در بعضی خودروها مثل مدل مخروطی دارای صافی بنزین است

 

•    مدار الکتریکی انژکتور:

•   انژکتور دارای یک سوکت دو پایه است

•   پایه 1 ولتاژ 12 ولت مثبت را به طور دائم از رله دوبل می گیرد

•   پایه 2 ولتاژمنفی را از (ECU) بصورت منقطع (در زمان پاشش) دریافت می کند

شرح کار انژکتور:

وقتی سوئیچ باز است یک برق 12 ولت مثبت بطور دائم به یکی از پایه های انژکتور می رسد و آن را برق دار می کند و در زمان پاشش (ECU) ولتازمنفی را ارسال می کندکه باعث آهن ربا شدن سیم پیچ انژکتور شده و سوزن انزکتور را از روی نشیمنگاه خود به عقب می کشد در این هنگام سوخت با فشار سه اتمسفر داخل منیفلد هوا اسپری می شود و هر گاه زمان پاشش انژکتور به پایان برسد (ECU) ولتاژمنفی را قطع می کند و سوزن با فشار فنر پشت آن در نشیمنگاه می نشیند و سوخت قطع می شود

انژکتور

پودری و با زاویه 10 درجه به داخل مانیفولد هوای ورودی پشت سوپاپ ورودی اسپری می کند تا از تغلیظ

 سوخت جلوگیری کند

•         نیازهای اولیه:

•        پایداری، مشخصات و عملكرد انژکتور باید در شرایطی مثل زمان های طولانی و کوتاه پاشش، پاشش در

 زمان سرد،گرم و غیره تضمین شوند. در بین 6 مورد پایینی، پنج مورد اول مشخصات اصلی اند و مورد آخر

 مربوط به پایداری سیستم می باشد

•      1-   نرخ جریان دقیق سوخت

•       2-   وضعیت عملکرد خوب در نرخ جریان کم و عملكرد در محدوده وسیع

•      3-   مشخصات پاشش خوب

•      4-   عدم نشتی

•       5-   صدای كم

•        6-   فعالیت پایدار و پیوسته  

روش های عیب یابی انژکتور:

هر گاه خودرو دچار ریپ زدن و تک کار کردن می شود ممکن است یکی از انژکتور ها معیوب باشد عیب ها

می تواند در مدار الکتریکی و یا مکانیکی و یا در اثر کثیف شدن و داخل شدن آب پشت سوزن انژکتور بوجود آمده باشد

•        تست اهمی انژکتور:

•        سوکت انژکتور را در آورده و مقاومت سوزن انژکتور را بدست می آوریم

•        ♦ مقاومت انژکتور استوانه ای بین 9.5 تا 14.5 اهم است

•        ♦ مقاومت سوزن مخروطی بین 12.5 تا 17.5 اهم است

انژکتور

 

تست لامپی انژکو:

 برای لامپ تست انژکتور می توانید یک (LED) بامقاومت 520 الی 490 اهم متصل کنیدو قسمت مثبت (LED) رابه مثبت باطری و قسمت منفی را به منفی سوکت انژکتور متصل کرده و جای مقاومت فرقی نمی کند که بعد یا قبل از (LED) باشد خودرو را روشن کرده لامپ به همراه انژکتور کار می کند.

انژکتور

 

دیگر راه تست انژكتور نحوه پاشش، گوش دادن به صدای انژگتور ،شكل موج منحنی و بررسی برق انژکتور میباشد .

نحوه پاشش انژکتور:

انژکتور

سرعت پاشش در انژكتور، به فشار پاشش، زمان پاشش و اندازه روزنه بستگی دارد.به همین جهت، برای كنترل سرعت پاشش سوخت بوسیله زمان روشن بودن انژكتور فشار سوخت باید تحت هر فشاری درمنیفولد هوای ورودی ثابت بماند. سرعت پاشش سوخت مورد نیاز موتور توسط (ECM) تعیین می‌گردد. اگر فشار سوخت بالا باشد سرعت نیز بالاست و نیز بالعكس، پاشش در منیفولد هوای ورودی اتفاق می‌افتد.
بنابراین، در مقابل فشار جو، اگر فشار مطلق منیفولد هوا پایین باشد، سرعت پاشش  بالا خواهد بود و اگر فشار زیاد باشد، سرعت نیز كم می‌شود  به همین جهت، رگلاتور فشار سوخت،  فشار سوخت را همواره بالاتر از فشار پاشش پایه منیفولد نگاه می‌دارد تا سرعت پاشش را تنها از طریق زمان منبع تغذیه برق انژكتور كنترل كند. از اینرو، در می‌یابیم كه رگلاتور  فشار سوخت، فشار پاشش  انژكتور را در سطحی مخالف فشار منفی منیفود هوا تنظیم می‌كند.

انژکتور

رگلاتور فشار از محفظه فلزی بیرونی، دریچه دیافراگم، محفظه دیافراگم و محفظه سوخت تشكیل شده است. محفظه دیافراگم از طریق شیلنگ خلاء به مخزن متصل است و از این جهت دارای فشاری منفی از منیفولد گاز می‌باشد. وقتی فشار سوخت بیش از حد مشخص شده باشد، دیافراگم توسط خلاء ایجاد شده از روی مخزن بالا می‌رود و سوخت مازاد از طریق لوله بازگشت به باك سوخت بر می‌گردد .

 

 تهیه كننده :  مهندس حسین اندرزجو (تیر 1388 مشهد مقدس)


در ضمن اطلاعات بالا و اعداد بیشتر مربوط به خودروی پراید می باشد.

*******

منبع :

http://www.khodroha.com/sis-anjector1.htm

*******

آموزشگاه سیگنال سیستم

برگزار کننده دوره های

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل

آموزش نصب دزدگیر اماکن

آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل

آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل

آموزش نصب و تعمیر بالابر برقی شیشه اتومبیل

آموزش تبدیل بالابر برقی به دستی





نوع مطلب : دانستنیهای برق خودرو، 
برچسب ها : انژکتور، خودرو، اتومبیل، ماشین، برق خودرو، دزدگیر اتومبیل، دزدگیر، سیستم،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic