Nofollow MetaXHTML [php][/php] آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی - آینده پوشش های خودرو

آموزش نصب دزدگیر یادگیری نصب دزدگیر آموزش بستن دزدگیر

آموزش دزدگیر اتومبیل،آموزش نصب دزدگیر ماشین،آموزش دزدگیر خودرو

دوره آموزش نصب دزدگیر ماشین،یادگیری نصب دزدگیر ماشین،دوره نصب دزدگیر خودرو،

 
آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی
سیگنال سیستم تنها گزینه شما نیست اما بهترین انتخاب شماست
                                                        
درباره وبلاگ

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل
آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل
آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل
آموزش نصب شیشه بالابر برقی
آموزش شیشه دودی ماشین
آموزش نصب دزدگیر اماکن
آموزش نصب دزدگیر ماشین
تلفن تماس 09123266866 از 10 تا 21
مدیر وبلاگ : غلامرضا محمدی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Check Page Rank
Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net
آینده پوشش های خودرو
9003tuning2
تغییرات جدیدی صورت گرفته تا با دسترسی به مواد نوین از وزن بدنه كاسته و علاوه بر بخش های فولادی، از مواد سبكی نظیر پلاستیك ها، آلومینیوم و منیزیم نیز استفاده گردد. با وجودی كه طراحی وسایل نقلیه تمام آلومینیومی مد روز گشته ولی هنوز هم فولاد، ماده اصلی سازنده بدنه خودرو است و بطور متوسط 600 كیلوگرم از بدنه را شامل می شود.لطفا به ادامه مطلب توجه نمائید.
مورد دیگری كه بحث بر سر آن ادامه دارد ، حركت تدریجی از بدنه های یكپارچه به سوی طراحی های داربستی است. گذشته از جنبه های ساختاری، این نوع طرحی جدید، سوار كردن نهایی را با امكانات بیشتری روبرو می سازد و در مجموع كار را انعطاف پذیر تر خواهد كرد.

در رابطه با صنعت پوشش دهی شخص می تواند اینطور تصور كند كه در طراحی های نوین تنها باید پوسته بیرونی را پس از نصب اجزای اصلی و قطعات داخلی ، روی مجموعه سوار شده پوشش داد.

دانش تولید



برای باقی ماندن در میدان رقابت ، صنعت خودرو همواره دانش تولید پیشتاز را تجربه می كند. در حال حاضر، عمده تمركز روی مونتاژ واحدهای پیش ساخته بزرگ است. طراحی هایی وجود دارد تا بتوان نهایتاً واحدهای سرهم شده آماده را بكار برد كه البته دیدگاهی كاملاً متفاوت است. با ورود این دانش تولید، باید واحدهای مونتاژ مرسوف، یعنی ساخت بدنه، پوشش دهی و سرهم بندی نهایی، برچیده شوند و همزمان مجموعه واحدهای مونتاژ بدنه و پوشش دهی بدنه با واحدهای غیر متمركز ، كارخانه تولید خودرو تنها محل سوار كردن و تكمیل نهایی خواهد بود یعنی جایی كه در آن اجزا یا واحدهای مختلف طی یك روش نظام دار منطقی زمانبند تحویل گرفته می شوند. این ملاحظات از طریق بخش های كلیدی طرح و توسعه كه امروزه به عنوان نگرش های اساسی توصیف می شوند، نیز منعكس می گردند.

ده نگرش اساسی عبارتند از:

1- انعطاف پذیری، نیاز ها و موجودی ها

2- دیجیتالی كردن

3- روش تولیدی كه بسوی انعطاف پذیری هر چه بیشتر جهت گیری نموده است

4- محصولی با انعطاف پذیری هر چه بیشتر

5- سازمان اطلاعات

6- مواد نوین

7- ایمنی

8- راحتی و آسودگی

9- قابلیت پشتیبانی

10- سامانه های انتقالی نیروی نوینی كه سرعت خودرو را با شتاب آن بطور پیوسته و خودكار هماهنگ می كنند.

از ده مورد فوق حداقل هشت مورد آن به طرق مختلف، در ارتباط با فناوری پوشش دهی اثر جدی می گذارد. با انجام هر یك از تاثیرات فوق در صنعت خودرو سازی با تاثیرات زیادی در توسعه فناوری پوشش دهی مواجه خواهیم شد، یعنی دقیقاً همانند مواردی كه در گذشته هم وجود داشت چرا كه باقی نگه داشتن ارزش محصول ( خودرو) در نهایت غیر قابل اجتناب خواهد بود.

البته وسایل نقلیه باید این اثر را كه كدام سازنده آن را ساخته است روی خریدار بر جای گذارد. تفاوت ها در نوع تزئین و ظاهر بدنه باید فقط از بابت طراحی چشمی قابل تمیز باشد و نه با توجه به نیازهای ساختاری. نتیجه آنكه، توسعه درست و مناسب و نیز سازگاری در ساختارهای تولید باید این اطمینان را بوجود آورند كه فرایند های پوشش دهی را می توان با اطمینان به سوی یك چهار چوب هدف دار و به طریقی كاملاً كنترل شده هدایت كرد.

متاسفانه دلایل صرفاً اقتصادی، همواره بر خلاف این روش های كاملاً تخصصی جهت گیری می كنند . البته صحبت هایی وجود دارد كه بر امكان ایجاد مصالحه بین روش های نوین و جنبه های اقتصادی از طریق ارزیابی های كل نگرانه دلالت دارد. برای عملی شدن چنین موردی باید میان بهینه كردن روش كنترل پیچیدگی فرایند و حداكثر میزان عمومیت یافتن آن راه سازشی پیدا كرد. با این حال، علاوه بر كنترل پیچیدگی فنون مورد نیاز برای ایجاد لایه پوشش نهایی ، بسیار ضرورت دارد كه با موادی كارشود كه حداقل اثرات منفی را بر محیط زیست بر جای گذارند.

تركیبات نانو



همراه با بسیاری از دیگر صنایع، صنعت پوشش ها نیز تحت تاثیر موارد كاربردی و خصوصیات نوین مواد نانو قرار گرفته است. اكنون توان بالقوه بازار برای ورود این دسته از مواد بسیار نیرومند است. در حال حاضر كارایی را كه از تركیبات نانو در پوشش دهی سطوح انتظار می رود هم مد نظر مصرف كنندگان حرفه ای و هم عموم است.

همانطور كه قبلاً اشاره شد، در این بخش از صنعت رقابت میان جنبه های اقتصادی و میزان كارایی مواد محافظت كننده و زیرآیندها و نیز گاهاً دستیابی به زیبایی مطلوب ، ایجاد می كند كه برای رسیدن به مواد با خواص مورد نظر و نیز زمینه های طراحی آن ها ، نانو مواد حضور داشته باشند. بویژه برای بالا بردن مقاومت سطح به نظر می رسد كه در آینده تركیبات نانوی مناسبی پیدا خواهد شد كه حتی از مواد توسعه یافته برای بالا بردن مقاومت سطح نیز پیشی خواهند گرفت. صنایع تحقیقاتی پوشش ها و رنگ ها در پی پیشرفت های علمی و تقویت آن ها در زمینه علوم نانو و فناوری نانو با حداكثر توجه به علم ابعاد و همگام كردن آن ها با سامانه های پوشش دهی هستند.

پوشش های هوشمند

صنایع تحقیقاتی پوشش و رنگ شدیداً در حال كار بر روی اصولی هستند كه به واقعیت پیوستن پوشش های هوشمند را ممكن خواهد ساخت ولی البته استفاده از آنها به عنوان مثال در پیوسته بیرونی بدنه خودرو ، هنوز چندان قابل پیش بینی نیست.

با این حال ، نباید این حقیقت را از نظر دور داشت كه برای به حقیقت پیوستن این مورد جهت كاربری در پوسته بیرونی وسایل نقلیه، در قیاس با دیگر كاربردها مانع بزرگی وجود دارد و البته هم زمان برای كلیه فرایندهای صنعتی تقاضایی وجود دارد مبنی بر ممانعت از بالا رفتن بی رویه فشار های رقابتی از طریق استاندارد كردن و استفاده از روش های به حد كافی مقتصدانه جهت كاهش قیمت ها.

یك راه دیگر برای رسیدن به این هدف كاهش زمان فرایند پوشش دهی است. هنوز هم روش های نوین فرایندهای پوشش دهی و رنگ آمیزی خودرو دقیقاً بیش از چهار ساعت وقت می گیرند. به همین دلیل توجه زیادی روی كم كردن این زمان شده است.

دیگر انواع واكنش های شبكه ای شدن پوشش نظیر سامانه های سخت شوند با تابش نه تنها انرژی گرمایی مصرفی را تا حد زیادی كاهش می دهد بلكه زمان كار را نیز كوتاه می كند.

این فناوری برای سطوح دو بعدی و زیرآیند های شفاف پیش از این بسیار مورد استفاده بوده است. اما در این مورد كه تولید خودرو مد نظر است باید به مشكلات فنی بسیار حادی فائق آمد كه البته قبلاً در این فناوری مطرح نبوده و در حال حاضر نیز راه حلی برای آن وجود ندارد. در ضمن شكل هندسی پیچیده بدنه خودرو چالش واقعی برای كار واقع گشتن فناوری تابش دهی است. البته شواهد نشان می دهد كه تلاش های فراوانی برای فائق آمدن بر این مشكلات آن هم از طریق سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه در حال انجام است. در فناوری UV سعی می شود تا اشیا سه بعدی را در پلاسمای UV پخت كنند.

با توجه به این دیدگاه می توان نتیجه گرفت كه در آینده هنوز هم وظایف مرسوم پوشش های سطح باید همان حفاظت سطح و تزیین باشند. از بابت زیرآیند نیز كه حداكثر آن ها هنوز هم بر پایه فلزات هستند، موقعیت همچنان بی تغییر باقی خواهد ماند.

حفاظت از خوردگی بدان جهت نیاز است كه زیرآیند باید بتواند وظیفه خود را در رابطه با محافظت مكانیكی و تخریب در برابر UV كه توسط عملكرد آستری مهیا می گردد، حفظ نماید. به احتمال خیلی زیاد جنبه تزئینی نیز همچنان هردو وظیفه فام دهی و محافظت از خوردگی را بطور كامل اجرا می نماید.

این را نیز باید به خاطر سپرد كه از دیدگاه كلی نگرنانه فرایند یكی سازی، حداقل نشر مواد آلی فرار، بالاترین كارایی برای مواد و تاب تحمل آوردن در برابر تغییرات می تواند به حقیقت تبدیل شود ، اگر از عملكرد پوشش بطور سامانه گرا فقط در جایی كه به آن نیاز است استفاده گردد. برای توسعه هر چه بیشتر فرایندهای یكپارچه سازی، صنایع پوشش و رنگ روند تحقیق و توسعه را بر روی موادی انجام می دهند كه تحت شرایط كاربردی و در نظر گرفتن عوامل بوم شناسی كه وابسته به سامانه های تولید فعال اند، كاركرد بهتری داشته باشند تا به این ترتیب موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری روی صنایع خودروسازی به حداقل میزان خود برسد.

تحلیل فرایند پوشش دهی

صنایع تحقیقاتی رنگ و پوشش ها بطور معمول در حال بررسی دیگر فرایند های پوشش دهی هستند تا با تحلیل آن ها بنیاد اساسی روش های نوین آتی را پی ریزی كنند. مولف معتقد است كه بررسی كل فرایند محافظت در برابر خوردگی ، فرصت های مناسبی برای بهینه سازی جهش قدم به قدم از طریق شیمی هوشمند تر بوجود خواهد آورد ، طوریكه فرایندهای منطبق با آن كارایی به مراتب بالاتری خواهند داشت. با این حال باید وقت زیادی صرف كرد تا به این افق جدید رسید.

روش طراحی و دانش بر پایه كاربرد قطعات پلاستیكی یا صفحات پوشش داده شده راه را برای طراحی اجزا و كل بدون نیاز به كارگاه رنگ آمیزی باز خواهد كرد. برای این مقصود لازم است كه صفحات پوشش داده شده به شكل كلاف یا سطح رنگ خورده همراه با لایه نهایی مهیا گردند. با این وجود ، این موارد در صورتی تحقق خواهد یافت كه در تولید اجزا و یا سرهم كردن اجزا بتوان تماماً از فرایند اتصال گرمایی بهره جست.

برای زیر آیند غیر فلزی، دانش پلاستیك های تقویت شده بسیار جلب توجه می كند و می توان آن را برای تولید اجزا با كارایی بالا به كار برد. مشكل تمام روش ها ، توسعه یافتن راهی برای رسیدن به كیفیت سطح با كلاس A بود كه در برخی موارد با اشكالات بسیار جدی برخورد شد و یا اصلاً نا ممكن گردید ولی محققین می دانستند كه رسیدن به این مورد برای قسمت بیرونی بدنه خودرو اجتناب ناپذیر است. گذر از این مشكل و امكان استفاده از خواص این زیرآیندها در قطعات بیرونی بدنه خودرو، زمانی با موفقیت روبه رو شد كه سامانه ای توسعه یافت كه در وحله اول اساس آن را تفكیك ، بر مبنای عملكرد شكل داده بود.

یك سطح پیش ساخته با فام مورد نظر از طریق تزریق پاششی، تزریق فشاری یا تزریق اسفنج به یك قطعه كامپوزیتی تبدیل می شود و این امكان را مهیا می سازد كه زیرآیندی با بهترین خواص به دست آید طوریكه نیازها با برترین كلاس سطح را برآورده سازد.

برای رسیدن به این شرایط توسعه روش تولید ورقه های پیش پوشش شده الزامی بود ، چرا كه تنها در اینصورت می شد انطباق بین فام درخواستی و فام نهایی بدنه خودرو را بی هیچ محدودیتی در اختیار داشت. در ضمن از این طریق می توان از سازگار بودن سطح با سامانه پوشش شفاف نهایی نیز مطمئن بود.

صنایع پوشش دهی و رنگ همانند بسیاری از دیگر صنایع به تلاش پی گیر در زمینه های مختلف وابسته است. تلاش هایی كه همواره به یافتن راه حل های مناسب منتهی خواهد شد تا نیازهای اقتصادی و تقاضا در یك طیف وسیع را جوابگو باشد. برای آنكه میزان ارزش افزوده در صنایع تولید خودرو در حداكثر میزان خود تثبیت گردد لازم است كه میان صنایع خودرو، سازندگان ماشین آلات و سامانه ها و نیز صنایع رنگ ارتباط قوی و نظام مند برقرار گردد و برای آنكه به این هدف پیچیده اما كامل دست یافته شود باید همكاری ها بسیار بیشتر گردد. اگر محافظت و تزئین وسیله نقلیه در راس امور باقی بماند، در آینده چالش اصلی برای پوشش های مصرفی در صنعت خودروسازی اساساً بر بهینه سازی كارایی و اثر گذاری در بلند مدت متمركز خواهد شد.


منبع : http://irankhodro.parsfa.com/post-345603.html








درصورت استفاده از مطلب فوق لینک وبلاگ سیگنال سیستم
سیگنال سیستم
را هم در انتهای خبر درج کنید. باتشکر.

*******

آموزشگاه سیگنال سیستم

برگزار کننده دوره های

آموزش نصب دزدگیر اماکن

آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل

آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل

آموزش نصب و تعمیر بالابر برقی شیشه اتومبیل

آموزش تبدیل بالابر برقی به دستی







نوع مطلب : دانستنیهای خودرو، 
برچسب ها : پلاستیك، آلومینیوم، منیزیم، فولاد، كیلوگرم، داربست، صنعت، مونتاژ، دیجیتال، ایمنی، وسایل نقلیه، اقتصاد، نانو، كنترل، صنایع، پیشرفت، علم، علمی، توسعه، فرایند، واكنش، شبكه، شفاف، فناوری، فنی، هندسی، UV، پلاسما، چالش، فلز، مكانیكی، مواد آلی، یكپارچه سازی، رنگ، تحقیق، سرمایه گذاری، صنایع خودروسازی، میزان، تحلیل، تحقیقات، شیمی، كارگاه، كیفیت، محقق، بدنه خودرو، سامانه، قطعات، تزریق، كلاس، پاشش، فشار، اسفنج، قطعه، ماشین آلات، بهینه سازی، متمركز، نظام، دزدگیر، دزدگیر اتومبیل، دزدگیر ماشین، دزدگیر خودرو، آموزش نصب، نصب دزدگیر، سیستم صوتی، آموزش نصب دزدگیر، یادگیری نصب دزدگیر، نصب دزدگیر ماشین، نصب دزدگیر اتومبیل، نصب دزدگیر خودرو،
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو