Nofollow MetaXHTML [php][/php] آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی - افزایش توان در موتور به روش تیونینگ

آموزش نصب دزدگیر یادگیری نصب دزدگیر آموزش بستن دزدگیر

آموزش دزدگیر اتومبیل،آموزش نصب دزدگیر ماشین،آموزش دزدگیر خودرو

دوره آموزش نصب دزدگیر ماشین،یادگیری نصب دزدگیر ماشین،دوره نصب دزدگیر خودرو،

 
آموزش نصب دزدگیر و سیستم صوتی
سیگنال سیستم تنها گزینه شما نیست اما بهترین انتخاب شماست
                                                        
درباره وبلاگ

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل
آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل
آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل
آموزش نصب شیشه بالابر برقی
آموزش شیشه دودی ماشین
آموزش نصب دزدگیر اماکن
آموزش نصب دزدگیر ماشین
تلفن تماس 09123266866 از 10 تا 21
مدیر وبلاگ : غلامرضا محمدی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Check Page Rank
Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net

9003tuning2
مطالب ارائه شده در این مقاله بیشتر برای افزایش سرعت و توان خودرو از راه تیونینگ می باشد و برخی از مطالب زیر ممكن است باعث اسیب زدن به موتور شود اما ...
لطفا به ادامه مطلب توجه نمائید.


افزایش توان در موتور به روش تیونینگ

مطالب ارائه شده در این مقاله بیشتر برای افزایش سرعت و توان خودرو از راه تیونینگ می باشد و برخی از مطالب زیر ممكن است باعث اسیب زدن به موتور شود اما كسانی كه به فكر افزایش ناگهانی سرعت می باشند اسیب زدن به موتور برای انها مهم نیست لذا مطالب زیر بیشتر برای ماشین های مسابقه ای استفاده می شود  و استفاده ان توصیه نمی شود.
افزایش توان در موتور توسط سیستم های ذیل امكان پذیر است :
1- جرقه زنی msd
2-تزریق نیترواكسید
3- نصب هدرز
4- تزریق اب
 
مقدمه

کلاس بندی توان موتور
•         در کشورهای سازنده موتور توان موتور به سه روش می باشد
1- DIN استاندارد اروپایی (المانی) (موتور بر روی خودرو سوار شده باشد و با تمام وسایل جانبی موتور )
2- CUNA استاندارد ایتالیایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و بدون سوار کردن بر روی خودرو اندازه گیری می شود )
3- SAE استاندارد امریکایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و دینام و پمپ اب و فلایویل و دیسک و صفحه )
برای مثال توان موتورامریکایی بزرگ اگر 100 اسب بخار در سیستم SAE باشد در سیستم استاندارد DIN حدودا برابر 80 تا 90 اسب بخار می باشد .
 
 
افزایش توان و گشتاور موتور كار دو گروه است
1- موتورسازان بزرگ دنیا
2- شركتها و كارگاههای تخصصی به اصطلاح تیونینگ موتور

1- در حالت اول که کار موتورسازان بزرگ دنیا می باشد قبل از تولید موتور پارامترها بررسی نموده  و موتور را طراحی  می نمایند  مثلا  افزایش قطر سیلندر و افزایش کورس پیستون وطراحی نوع سوپاپ و اتاق های احتراق مختلف و هزاران عواملی که در بهبود توان موتور تاثیر می گذارد این عوامل را بررسی نموده و موتوررا طراحی میکنند  .
2- حالت دوم پس از تولید موتور با ایجاد تغییراتی موجب افزایش توان موتور می شود برخی از این تغییرات برای موتور مفید می باشد و برخی از تغییرات مضر اما برای رسیدن به توان و سرعت بیشتر دست به این کار حتی اگر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد میزنند .

9003tuning1

افزایش توان با سیستم MSD
هرچه جرقه با کیفیت و قدرت بیشتری صورت گیرید احتراق بهتری در موتور ایجاد می گردد. شرکت autotronic control اقدام به تولید سیستم های msd که برگرفته از کلمات multiple spark discharge نمود .
در یک سیستم جرقه زنی استاندارد در هر احتراق 1 جرقه زده می شود. اما سیستم های msd در هر احتراق تا چند جرقه در یک شمع ایجاد می کنند .
فرق این سیستم با سیستم استاندارد در این است كه برق به وجود امده در كویل بعد از نصب Igenation Control قویتر و منظم تر از سیستم استاندارد میباشد،به این صورت كه در سیستم استاندارد در rpm های پایین برق به صورت منظم وارد كویل میشود و كویل استاندارد تا رنجهای پایین تر از 3000 خوب جواب می دهد ولی وقتی دور موتور بالا رفت حالت كویل از بین میرود و نامنظم می شود و قدرت اصلی خودش رو از دست می دهد.
afzaesh-tav10

 

تصویر     Igenation Control


تفاوت سیستم msd با جرقه زنی عادی در نمودآرهای ذیل امده است.
 afzaesh-tav11

 

                        مقایسه جرقه زنی عادی با msd(ولتاژثانویه کویل)

afzaesh-tav12

تخلیه جرقه

afzaesh-tav13
تخلیه جرقه بر حسب دور
 


افزایش توان با Nos یا nitrous oxide
•         استفاده از گاز نیترواكسید N20 معروف به نیتروس
•         نیترو اكسید N20گازی بی رنگ، بی بو و غیر قابل اشتعال است. این گاز سمی نیست اما خنده آور است.

afzaesh-tav1


در سال 1970 تكنولوژی ساخت گاز نیتروژن اكسید شده همگانی شد  و این موضوع یكی از موارد مهم در مسابقات اتومبیل رانی شد. این سیستم معمولا با دخالت راننده و اغلب فقط موقع شتاب گیری به صورت بسیار محدود مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این  سیستم راننده در مواقع نیاز با تزریق نیترو اكسید به درون مانیفولد ورودی، میزان اكسیژن مخلوط  را  بالا می برد و موجب ایجاد احتراق قوی تری در اتاقك  احتراق می شود كه نتیجه مستقیم  آن، افزایش چشمگیر اما محدود  و مقطعی  توان تولیدی موتور است . این گاز وقتی وارد سیلندر می شود، به دلیل گرمای زیاد داخل محفظه به اتم اكسیژن و نیتروژن تجزیه می گردد. در این تجزیه پیوند بین اتم ها شكسته می شود. این عمل با گرفتن گرما از سیلندرهمراه است در نتیجه دمای محفظه ی احتراق كم می شود. خیلی سریع اتم های فعال اكسیژن با هم تركیب شده و مولكول 2O را به وجود می آورند. حال اگر ما مقداری سوخت اضافی وارد سیلندر كنیم می توانیم با گاز اكسیژن حاصله، سوخت اضافی را بسوزانیم و نیروی بیشتری تولید كنیم .

ادامه مطلب
•         فشار داخل مخزن باید بین ۸۵۰ تا ۱۱۰۰ psi  باشد تا بتواند گاز را در حالت مایع نگاه دارد. گاز از طریق شلنگ تحت فشار به مجرای تفس موتور تزریق میشود. به هنگام تزریق نیترو اكسید، این گاز از حالت مایع به گاز می رود .

afzaesh-tav3


افزایش توان با استفاده از هدرز
•         تخلیه آسانتر گازهای خروجی:
عامل كلیدی در افزایش راندمان موتور بهبود تخلیه گازهای خروجی ازموتور است.هدرزسبب كاهش میزان افت راندمانی میشود كه توسط مانیفولد دود رخ میدهد. به عبارتی هدرز به خروج راحت تر گازهای خروجی از اگزوز كمك میكند. هدرز برای هر سیلندر یك لوله كوچك تخلیه گاز فراهم می آورد. این لوله های كوچك باعث میشوند گاز خروجی از سیلندرها هنگام خروج به عقب پس نزند. هنگامی كه دیگر لازم نباشد سیلندرها برای تخلیه گاز خود از یكدیگر نیرو بگیرند، این نیرو صرف افزایش راندمان موتور خودرو میشود.

afzaesh-tav4
• این قطعه یا در واقع لوله با بزرگتر بودن نسبت به لوله ی فابریک و کم کردن پیچ و خمها در لوله باعث راحتتر خارج شدن دود از سیلندرها میشه که همین امر باعث میشود تا نیروی کمتری تلف شود .
• هدرز ها نسبت به شکل، طراحی، و جنسهای انها باعث افزایش قدرت از ۵٪ الی ۱۵٪ در موتور می شود.
 afzaesh-tav5

 

afzaesh-tav6

afzaesh-tav7

تزریق آب در منیفولد ورودی
• 
استفاده از سیستم  پاشش آب در مانیفولد ورودی:
  در بسیاری از موتورهای  با نسبت تراكم بالا در حالت تمام بار موتور”WOP” ) دریچه گاز كاملا باز(  سیستم آبپاش وارد مدار میشود و با تزریق مقادیری آب به صورت اسپری شده در داخل مانیفولد ورودی موتور مخلوط سوخت وهوا را خنكتر می كند و در نتیجه  چگالی مخلوط بالا می رود و راندمان حجمی موتور بهبود می یابد و نسبت تراكم بالاتری در موتور ایجاد خواهد شد.

afzaesh-tav8

 

afzaesh-tav9
کار برد تزریق آب در موتور هایست که در آنها از سیستم پر خوران استفاده شده است تزریق آب به طور غیر مستقیم هم چگالی هوا را بالا برده و هم قدرت موتور را افزایش میدهد.
تزریق اب در موتور باعث افزایش راندمان حجمی  و ورود مقدار بیشتری هوا به داخل موتور می شود اما این كار هم باعث مقدار كمی الودگی و هم اسیب به موتور می شود اما این كار برای كسانی كه دوست داران سرعت و شتاب هستند كاربرد دارد .
 
منبع : www.khodroha.com
تهیه کننده : مهندس موسی الرضا سعدی

استاد راهنما : مهندس مجید سالاری

توجه : وبلاگ تعهد و مسئولیتی درباره این مقاله ندارد. 
برای تقویت موتور و تیونینگ حتما از طریق افراد متخصص و ذی صلاح اقدام کنید.


درصورت استفاده از خبر فوق لینک وبلاگ سیگنال سیستم
signal-system.mihanblog.com
را هم در انتهای خبر درج کنید. باتشکر.

*******

آموزشگاه سیگنال سیستم

برگزار کننده دوره های

آموزش نصب دزدگیر اتومبیل

آموزش نصب دزدگیر اماکن

آموزش نصب سیستم صوتی اتومبیل

آموزش نصب شیشه و آینه اتومبیل

آموزش نصب و تعمیر بالابر برقی شیشه اتومبیل

آموزش تبدیل بالابر برقی به دستی


 





نوع مطلب : دانستنیهای خودرو، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




شنبه 28 خرداد 1390 03:32 ق.ظ
i think your site is very usfull but you must still work on it
good luck and well done
غلامرضا محمدیsure yes thank you
see you around pal
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic